Συνέντευξη της Ζωής Καρούτζου – Φράγκου, συγγραφέα παραμυθιών

Τα παραμύθια, οι γλυκές ιστορίες που μου άρεσε να ακούω λίγο πριν κοιμηθώ όταν ήμουν παιδί. Πριγκίπισσες, δράκοι, αγάπη, καλικάντζαροι και κάστρα όλα έπαιρναν μορφή μέσα στο παιδικό μου μυαλουδάκι. Μεγαλώνοντας συνέχισαν να μου αρέσουν αυτές οι μικρές ιστορίες. Κι έτσι λοιπόν βρέθηκα σε ένα από τα αγαπημένα μου νησιά να διαβάζω στην ξαπλώστρα μου 2 υπέροχα παραμυθάκια που με συγκίνησαν με έκαναν να δακρύσω γιατί μέσα από μικρές ιστορίες μπορείς να βγάλεις δυνατά νοήματα για την ζωή.

z3

Την κα  Ζωή Φράγκου την γνώρισα τυχαία σε μια ημερίδα που είχαμε παραστεί. Καθισμένες με παρέα σε μια μεγάλη ροτόντα ξεκινήσαμε να συζητάμε για διάφορα θέματα όταν μου είπε ότι εκτός των άλλων είναι και συγγραφέας παραμυθιών το παιδί μέσα μου έκανε ένα μεγάλο «ουαου». Δεν είχα ξαναγνωρίσει συγγραφέα παραμυθιών και ήθελα να μάθω τόσα πολλά.

z5.jpg

Αφού μιλήσαμε αρκετά συμφωνήσαμε να μου δώσει στο άμεσο μέλλον μια συνέντευξη για να μάθω ακόμα περισσότερα πράγματα για τη ζωή και τα έργα της λίγο μετά τις καλοκαιρινές μας διακοπές.

Η έκπληξη ήταν τεράστια όταν επέστρεψα από τις διακοπές μου και στο γραμματοκιβώτιό μου με περίμεναν τα δυο τις βιβλία με αφιέρωση. Ανυπομονούσα να τα ξεφυλλίσω και να γίνω και πάλι παιδί.

Ζωή μου καλώς όρισες στο Happy Choices. Θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια για εσένα.

Σε ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία Χριστίνα μου. Είναι τιμή μου αλλά και τύχη να συναντώ ωραίους ανθρώπους , όπως κι εσύ, εύστροφους αλλά και συνάμα τόσο  καλόκαρδους , δραστήριους και επικοινωνιακούς!

Πρώτα από όλα είμαι περήφανη μητέρα δυο εφήβων ! Είναι ο ήλιος και το φεγγάρι της ζωής μου!! Όπως έλεγε κι η γιαγιά μου » Ξημερώνομαι και βραδιάζομαι με τη σκέψη τους», όπως όλοι οι γονείς  φυσικά!

Είμαι συγγραφέας, στις εκδόσεις Οσελότος, της κυρίας Παντοπούλου. Έχω σπουδάσει ψυχολογία. Εργάζομαι ως σύμβουλος ανάπτυξης έργων ( project development manager) στρατηγικών επενδυτών της αλλοδαπής  και ημεδαπής , οργανώτρια και εισηγήτρια σεμιναρίων και συνεδρίων για ιδιώτες και εταιρείες, επαγγελματίας coach και δημόσια ομιλήτρια.

Αλήθεια πώς ξεκίνησε η ιδέα συγγραφής παραμυθιών;

Δεν ήταν ιδέα. . θα τολμούσα να πω πως ήταν κάτι πολύ φυσικό για μένα , από τότε που πήγαινα στο δημοτικό σχολείο!  Όπως όταν ξυπνάς το πρωί κι ανοίγεις τα παράθυρα να μπει μέσα το φως του ήλιου. Πάντα μου άρεσε να αποτυπώνω  τη σκέψη μου στο χαρτί! Πέρασα μια περίοδο άρνησης και αδράνειας συγγραφικά. Μέχρι τα 26 έγραφα ασταμάτητα, μετά σταμάτησα όπως είπα για 5 περίπου χρόνια, με τη γέννηση του γιου μου άρχισα ξανά και από τότε συνεχίζω αδιάκοπα!

z6.jpg

 Στη σημερινή κοινωνία, οι γονείς εξακολουθούν να διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους;

Υπάρχουν πολλοί γονείς που διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους  και πιστέψτε με, είναι από τις πιο όμορφες στιγμές, που δένει την οικογένεια! Υπάρχουν βέβαια κι άλλοι τόσοι, που δεν το κάνουν για διάφορους λόγους, κυρίως διάθεσης και χρόνου. Δυστυχώς η καθημερινότητα, εκτός από τη τσέπη μας έχει πλήξει και τη ψυχή μας! Εμείς πρέπει να επιμένουμε όμως και να είμαστε δυνατοί! Τα παιδιά μόνο οφέλη έχουν από τη φιλαναγνωσία , την οποία,  εμείς ως γονείς θα τους διδάξουμε πρώτοι.

z2.jpg

Θα ήθελες να μου αναφέρεις ποια είναι τα οφέλη της φιλαναγνωσίας;

Πάρα πολλά και σημαντικά! Η αξία της, στη ζωή των παιδιών είναι καταλυτική!  Κυρίως μαθαίνουν να σκέφτονται, να συναισθάνονται, να διαβάζουν και να γράφουν όμορφα και σωστά, να είναι ενεργητικοί ακροατές , να μιλούν σωστά , να επιχειρηματολογούν , να καλλιεργούν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη που είναι σπουδαία για την ζωή τους , να ενδυναμώνουν το μυαλό τους και να έχουν κριτική σκέψη, να μην παρασύρονται από κανέναν. Είναι κάτι που τονίζω και συζητώ  με τα παιδιά, σε όλες μου τις ομιλίες  και παρουσιάσεις που είναι βιωματικές και πάντα μέσα στο πλαίσιο προώθησης της φιλαναγνωσίας! Πραγματικά τα παιδιά, από την εμπειρία μου, σε ότι ηλικία κι αν είναι από 5-15 καταλαβαίνουν πολύ καλά τα οφέλη!

Η τεχνολογία σε τι βαθμό έχει επηρεάσει την αγορά των βιβλίων;

Δυστυχώς το βιβλίο περνούσε ούτως ή άλλως μια δύσκολη περίοδο. Η τεχνολογία δυσκόλεψε την ήδη αρνητική κατάσταση.  Ευθύνη έχουν όμως κι οι ρυθμοί της ζωής  κι ο ανεμοστρόβιλος της επιβίωσης πλέον που μας παρασύρει όλους. Πρέπει να αντιστεκόμαστε, η τηλεόραση, ο υπολογιστής, το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, προσφέρουν «μασημένη τροφή»  για το μυαλό , ενώ  το βιβλίο σε προβληματίζει, σε κάνει να σκεφτείς, σε εκπαιδεύει. Μιλάμε βέβαια πάντα για καλά λογοτεχνικά βιβλία. Θεωρώ πως η κατάσταση αυτή έχει αρχίζει και αλλάζει. Υπάρχουν εξαιρετικοί συγγραφείς που έχουν να προσφέρουν τεράστιο έργο!

Το βιβλίο θα κερδίσει τη μάχη και τον πόλεμο, είμαι βέβαιη!

 

 Πες μου λίγα λόγια για τα βιβλία σου.

Το πρώτο που εκδόθηκε είναι «Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ», όπου ένα ζευγάρι παπούτσια αλλάζει ποδαράκια , από παιδί σε παιδί, μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, διδάσκοντάς μας πως ο μόνος δρόμος που αξίζει να περπατηθεί είναι αυτός της ανθρωπιάς! Το δεύτερο είναι «ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΓΑΤΕΣ – ΑΣΠΡΕΣ ΚΟΤΕΣ» όπου το μήνυμα της δύναμης της οικογένειας,  είναι ξεκάθαρο. Εκεί ένα μικρό κορίτσι, η Ισμήνη μας παίρνει σφιχτά από το χέρι και μας ξεναγεί στη ζωή της, την καθημερινότητά της, τις  χαρές και τις ανησυχίες της. Απλές με την πρώτη ματιά ιστορίες, που κρύβουν όμως βαθιές αξίες και ισχυρά μηνύματα!

Τα ‘παπούτσια’ έχουν περισσότερες από 50 παρουσιάσεις σε όλη την Ελλάδα, κάτι που με γεμίζει χαρά και περηφάνεια! Οι ΄γάτες’ είναι νεογέννητες, αλλά ακολουθούν γενναία..!

z4

Τι θα κερδίσει ένα παιδί διαβάζοντας αυτά τα δυο παραμύθια.

Ένα μικρούλι βήμα πιο μπροστά. Το κάθε βιβλίο που περνάει ένα δυνατό μήνυμα και βάζει τον αναγνώστη σε διαδικασία σκέψης δίνει θετική ώθηση. Το παιδί και ο έφηβος μαθαίνει και ψυχαγωγείται συνάμα!

Ποιες μέρες και ώρες μπορούμε να σε βρούμε στην έκθεση βιβλίου.

Θα είμαι στο Ζάππειο στις 9/9 ημέρα Κυριακή και στο περίπτερο 56-58 εκδόσεις Οσελότος  και ώρα 11 το πρωί με 13 00 το μεσημέρι! Σας περιμένω!

z1.jpg

Ετοιμάζεις κάτι καινούργιο αυτό τον καιρό;

Έχω έτοιμα τρία βιβλία που βρίσκονται σε φάση διόρθωσης δικής μου. Δεν έχω καταλήξει ποιο θα είναι το επόμενο προς έκδοση. Καλό είναι όλα να γίνονται την κατάλληλη στιγμή!

Θα ήθελα με την ευκαιρία της συνέντευξης να σε ευχαριστήσω και πάλι,  να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Λένα Παντοπούλου  των εκδόσεων Οσελότος  για την άψογη συνεργασία μας, στην   μοναδικά  χαρισματική Εμμανουέλα Κακαβιά την εικονογράφο και των δυο βιβλίων μου για την υπομονή της στις απαιτήσεις μου . Χιλιάδες  ευχαριστώ σε όλους αυτούς που με φιλοξενούν  στα σχολεία τους και μου δείχνουν εμπιστοσύνη και υποστήριξη.

Ξεχωριστά ευχαριστώ τα παιδιά που πάντα με αγκαλιάζουν δίνοντάς μου   απλόχερα αγάπη , θάρρος και τόλμη να συνεχίσω να κάνω αυτό που τόσο αγαπώ . Στους γονείς έχω να πω ότι ο ρόλος τους είναι ιερός , να έχουν δύναμη και υπομονή και να μην πάψουν ποτέ και για κανένα λόγο να επικοινωνούν με τα παιδιά τους, να είναι δίπλα τους! Ευχαριστώ θερμά. Εις το επανιδείν!

Αποχαιρετηθήκαμε με τη Ζωή  και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου στο Ζάππειο, στην έκθεση βιβλίου.

Στο μυαλό μου ήλθαν τα παπούτσια που διάβασα πρόσφατα στην παραλία, το αεράκι του νησιού άρχισε να με δροσίζει κι ας βρισκόμουν στο κέντρο της Αθήνας και η σκέψη «ότι σου ανήκει πραγματικά θα είναι πάντα δικό σου» έφερε ένα χαμόγελο στα χείλη μου.

φεετ

 

Δημοσιεύτηκε από τον Mood of the Day

Η ζωή είναι ένα υπέροχο ταξίδι, μέσα από γεύσεις, μυρωδιές, θεάματα και εμπειρίες. Ένα ταξίδι γεμάτο επιλογές. Συντροφιά με το χαμόγελό μου τον μόνο συνεπιβάτη μου στο ταξίδι της ζωής, είμαι εδώ για να σας προτείνω happychoices ώστε και το δικό σας ταξίδι να είναι γεμάτο Χαρούμενες Επιλογές!

Σχολιάστε